2007. április 16., hétfő

Henteskiállítás Frankfurtban?

Aszongya, hogy átlag napi 3000 reklámimpulzus ér egy nagyvárosi járókelõt, szal nagy a zaj, nagyon kell kiabálnia annak, aki észre akarja vetetni Áruját a Fogyasztóval. Légyen szó akár kultúráról, hiszen a kultúra is áru, ezáltal ennek eladásán is profi marketingesek dolgoznak. Legalábbis a frankfurti Modern Mûvészetek Múzeumában www.mmk-frankfurt.de. Általában a reklámanyagokat gondolkodás nélkül recikláljuk, de most sikerült átütni közönyünk falát. Miazhogy: a bárd szobadíszként szolgálja a dolgozó népet, felkerült a falra.

Reklámtörténeti pillanat, múzeum bárddal még nem reklámozott, még ha az kartonból készült is. Meghökkentõ, figyelemkeltõ, sokkoló, ahogy a marketinges nagykönyvben meg van írva, de öncélúság kizárva: ez egy meghívó a Das Kapital kiállításra (alcím: blue chips and masterpieces) és valszeg József Attila sem egy heringre asszociálna, ha a tõkére terelõdne a szó. Sajnos, a kiállítás bõvebb leírásával adós maradt a bárd, egyfajta kíváncsiság gerjesztõ teaserrõl van szó. Ilyenkor jön az internet és derül ki, hogy a múzeum megvette a Rolf Ricke-gyûjteményt és ennek örül ezzel a kiállítással.




Nincsenek megjegyzések: