Magyarország legolcsóbb nemzetközi buszjárata befuccsant?
A koncepció szerint a tavaly alapított Orange Ways magyar társaság 3700 forintos jegyárakkal (melyek a tervek szerint a későbbiekben a fapados légitársaságokhoz hasonlóan az előjegyzési idő arányában módosultak volna) naponta indít menetrendszerű járatokat Kolozsvár, Munkács, Bécs, Pozsony, Krakkó, Prága irányába, illetve visszafelé. Legalábbis honlapjuk infói szerint.
Kémeink azonban mást jelentettek. 2008. január 7 és 8.-a magasságában a társaság busza biztosan nem látogatott Kolozsvárra (gyengébbeknek: Cluj, Románia). Hőseink, bokáig süppedve a sáros román valóvilágba, kb. egy órán keresztül ácsorogtak a kerekdombi (Dimbu Rotund) buszállomásnál, amíg valaki meg nem szánta őket és közölte, hogy kár az elvesztegetett időért, mert előző nap sem érkezett meg a szóbanforgó busz. Információink szerint ekkor ún. „csúnya szavak” hangzottak el. Hőseink ezután egy drágább, de működő társaság kisbuszával (5500 forint vagy 70 lej) rendben befutottak egy éjszaka is nyitva tartó pesti kocsmába a Népliget környékén.
Pert fontolgatnak OW ellen, vér fog folyni, sok vér.
Néhány kép Kolozsvárról.
Dacia pride
Györgyfalvi (Gheorgheni) negyed
Non-Stop, Györgyfalvi
Az épülő CFR stadion, Gruja, Vár
A város tetején.
Szt. Mihály, magyar templom
Hősök emlékműve Funar ízlésével
Használt buszok, testvéri segély Franciaországból
Drótok, kapcsolatok
Az régebben zsinagóga volt, most diszkó.
Információs labirintus
tetőtér
tetőtér 2
2008. január 15., kedd
Orange Ways: Olcsó és megbízhatatlan
Bejegyezte: Török Diszkó dátum: 10:31
Címkék: Budapest, buszjárat, buszjáratok, Cluj, fapados, homar, Kerekdomb, Kolozsvár, olcsó, orange ways, orangeway, orangeways, Románia
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
16 megjegyzés:
Még gyengébbek kedvéért, az Cluj Napoca. Cluj az a megye neve...
Tisztelt névtelen. Szerencsére már oda jutottunk hogy hivatalos papirokon is már csak Cluj szerepel. Napoca pedig csak azért lett odacsatolva hogy bizonyitsák a románok hogy Kolozsvár romai város volt. Tehát nyugodtan lehet mondni csak azt hogy Cluj vagy Kolozsvár.
http://homar.blog.hu/2008/06/27/pragaban_hagyta_az_orangeways_pedig_volt_jegye
Elég szar lehet külföldről hazatérő járatot lekésni, de Gáborékkal ennél sokkal megrázóbb dolog történt. Már ültek a buszon, amikor kiderült, hogy az OrangeWays túlfoglalta a járatot, és a 64 tényleges férőhelyen felül eladott 12 virtuális hely pont az ő székeikre szólt. Leszállították őket, otthagyták a picsába, hogy oldják meg, ahogy tudják, ezután pedig kártérítést sem hajlandók fizetni:
A hétvégét Prágában töltöttük pár barátommal, az OrangeWaysnél hetekkel előre lezsírozott buszjegyeket váltva. Hazajövet kiderült hogy több jegyet adtak el mint amennyi hely a buszon van. Eladták a busz 64 darab helyét helyjegy nélkülni buszjeggyel, és valamilyen módon eladtak 12 jegyet melyen helybiztosítás, azaz székszámok is szerepeltek. Mi már a buszon ültünk, mikor jött egy család, akinek az ülésünkre szólt a helyjegye, minket felállítottak és közölték, hogy aki áll a buszon az legyen szíves szálljon le.
Érthetően nem kis felháborodást okozva ezzel a kirakott utasok között. Vasárnap délután 3 órakor a Prágai buszpályaudvaron leszállítottak minket egy "emberileg sajnáljuk, de nem tudunk mit csinálni, oldják meg a hazajutást aztán majd Budapesten visszaadjuk az út árát." kijelentéssel. Személy szerint teszek a 4 rugóra, de egy tucat turistát így cserben hagyni egy idegen országban (úgy hogy az egyiknek pl. aznap lejár a vízuma) nem csak a pofátlanságnak, de minden gusztustalan emberi tulajdonságnak a legalja!
Hazaérkezésünk másnapján kollégám vette fel a kapcsolatot az OrangeWays társasággal, az alábbi levélben:
Tegnap jópár utastársammal Prágában hagytak minket, pedig érvényes jeggyel rendelkeztünk. Több jegyet adtak el, mint ahány hely volt a buszon. Amikor rákérdezttünk hogy hogy jutunk akkor haza, a következő választ kaptuk:
"Minket az nem érdekel, oldjátok meg úgy ahogy akarjátok vagy tudjátok, majd úgyis visszakapjátok". Amikor igazolást kértünk volna arról, hogy nem saját hibánkból hagytak minket külfödön,
akkor ezt megtagadták és el akartam menni. Videófelvételem van arról, ahogy lökdösik le az utasokat a buszvezetők. Az utaskísérő hölgy arra hivatkozva, hogy ö nem mondott nekünk semmit, megkért hogy hagyjuk őt békén. Most hogy végre saját erőnkből hazaértünk, szeretnénk ha foglalkoznának egy kicsit ezzel a kérdéssel, valamint tájékoztatnának hogy a kártérítésünkre hogy és milyen formában kerül sor. Ezen kívül szeretném hogy a buszsofőrök és az utaskísérő hölgy nevét a tudomásunkra hozzák.
A levelünkre egy rendkívül diplomatikus, és (akkor még) segítőkésznek tűnő választ kaptunk:
> Date: Mon, 23 Jun 2008 15:35:36 +0200
> Subject: Re: prágában hagyott utasok
Tisztelt Uram,
köszönjük levelét. Sajnálattal értesültünk a történtekről. Sajnos egy technikai okok miatt történt a túltöltés. Az OrangeWays Zrt. sosem engedné magának, hogy túltöltéssel kezelje a járatait.
Nagyon sajnáljuk ami történt, azonban a sofőr tájékoztatása szerint, egyes utasok nem vették figyelembe az utasításait és nem szálltak le a buszról a kifejezett kérésére sem. A többi utas érdekében erélyes fellépésre volt szükség.
Cégünk nem kötelezhető kártérítésre az utazási feltételeinkből adódóan, természetesen a cég vezetése kivizsgálta az ügyet és elnézését kéri minden érintett utastól és természetesen hajlandó a károkat enyhíteni. Természetesen a befizetett buszjegy pénz visszajár és ajándék jegyeket is tudunk biztosítani járatainkra. Kérem, írja meg a foglalása számát, hogy további információval tudjunk szolgálni.
Kérem, írja meg, hogy milyen kártérítésre gondolt, köszönöm !
A jövőben mindent megfogunk tenni, hogy még hasonló helyzet sem forduljon elő.
Köszönettel:
--
F. Balázs
Ügyfélszolgálat/Customer Service
Orangeways Zrt.
Üllői út 129.
1091 Budapest Magyarország
tel: +36-90-633-000
info@orangeways.com www.orangeways.com
Érdekes, hogy F. úr utazási feltételeikre hivatkozva próbálja mentesíteni magát a kártérítési kötelezettség alól, holott a következő sor az ő utazási feltételeiből van kimásolva, és egyértelmű, hogy már ez sem teljesült.:
"UTAZÁSI FELTÉTELEK AZ ORANGEWAYS ZRT. NEMZETKÖZI AUTÓBUSZJÁRATAIN
Az OrangeWays Zrt. kötelezi magát az érvényes menetjeggyel rendelkező személyek célállomásba való szállítására az előre közölt menetrend, árjegyzék és feltételek mellett."
Megírtuk a cégnek, hogy legyenek szívesek az utazásunk árának visszatérítésére, és a hazajutásunkból adódó plusz költségek kiegyenlítésére, de hétfő óta semmilyen formában nem válaszolnak a megkeresésünkre. Felháborító, hogy ennyire semmibe tudják venni az utasaikat.
Elnézéseteket kérem a kissé hosszúra nyúlt levél miatt, különösebb csodát nem várunk, mindössze legyen a mi esetünk tanúlság azoknak, akik a jövőben esetleg busztársaságok csábító ajánlatai között próbálnak eligazodni.
Útlezárást terveznek az erdélyi fuvarozók
Napi Gazdaság - http://www.napi.hu/
| 2008. 09. 04., 15:30 | Frissítve: 6 órája
Az Erdélyi Közúti Szállítók Egyesülete (EKSZE) egyetlen magyarországi gépkocsit sem enged közlekedni az erdélyi utakon, ha október 20-ig a budapesti Közlekedési Minisztériumtól nem érkezik számukra kielégítő válasz az Orangeways Zrt. olcsó romániai járataival kapcsolatban. Akár barikádokat is készek építeni. Az erdélyi cégek egy Budapest-Csíkszereda útért átlagosan 11 ezer forintot kérnek, míg ugyanezt a távolságot a narancsszínű buszokon 7 ezer forintért, hűsítő italok és utaskísérő társasága mellett tehetjük meg.
Az Erdélyi Közúti Szállítók Egyesülete (EKSZE) egyetlen magyarországi gépkocsit sem enged majd közlekedni az erdélyi utakon, ha október 20-ig a budapesti Közlekedési Minisztériumtól nem érkezik számukra kielégítő válasz az Orangeways Zrt. romániai járataival kapcsolatban - jelentette ki a Napi Gazdaságnak Orbán László, a szervezet csíkszeredai elnöke.
Az egyesület az Orangeways Zrt. Csíkszereda-Budapest járata ellen tiltakozik, szerintük a magyarországi, úgynevezett fapados járatokat üzemeltető cég irreálisan alacsony áraival máris csőd közeli állapotba sodorta őket. Nehezményezik, hogy míg az erdélyi cégek Budapesten havonta mintegy 1500 eurós állomásdíjat kénytelenek fizetni, addig a fapados cég a törvényeket megkerülve helyi buszmegállókból, illetve az út széléről szállítja utasait, így önköltség alatti árakkal tud dolgozni. Az egyesület véleménye szerint a budapesti utaztató által alkalmazott dömpingárak mellett a cég szállítási engedélyét sem a hatályos törvényeknek megfelelően állították ki, ezért a helyi közúti hatóságok (ARR), valamint a román, illetve a magyar közlekedési minisztérium segítségét kérték az Orangeways autóbuszainak kitiltásához.
A román közlekedési minisztérium az érdekképviselethez eljuttatott állásfoglalása egyértelműsíti: az Orangeways engedélyei a hatályos jogszabálynak minden szempontból megfelelnek és a cég mind a kolozsvári, mind a csíkszeredai járatára a román szaktárca beleegyezésével, törvényesen szerezte meg a szállítói jogot. A román hatóság figyelemmel kíséri a magyarországi cég tevékenységét, ám eddig csak egyetlen esetben - egy negyvenperces késés miatt - kellett megbírságolni az utaztatót. Ez messze nem olyan súlyú, ráadásul nem ismétlődő kihágás, ami az engedély visszavonását indokolná.
A cikk a hirdetés után folytatódik h i r d e t é s
Orbán szerint Romániában egy 2001-es, a két ország szakminisztériumai és a szállítók között létrejött egyezmény értelmében 0,04 euró/utas/kilométer ár alatt nem lehet szállítani. Azt az EKSZE képviselője is elismerte, az Orangeways árai ezen szint felett vannak, ám szerinte ez nem csoda: a megszabott minimáláron tisztességesen - elsősorban az üzemanyag drágulása miatt - már rég nem lehet fuvarozni, és kitart amellett: a konkurens csak törvénytelen módszerekkel tudja tartani az árait.
Nincs nemzetközi egyezmény, de van érvényes engedély
Érdekes fejlemény, hogy a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) a Napi Gazdaságot úgy tájékoztatta, hogy sem a két állam kormánya, sem közlekedési minisztériuma között nem született olyan megállapodás, kormányközi egyezmény, amelyben a közúti személyszállításban alkalmazható ár minimumát a két fél megszabta volna. Híreink szerint a minimálárat szabályozó egyezmény csupán a helyi fuvarozók közötti megállapodás, a román szaktárcának sincs kötelező érvényű határozata ez ügyben.
Bajkó Ernő, az Orangeways romániai megbízott képviselője állítja: engedélyükkel semmi baj nincs. Szerinte az, hogy a cég nem fizet állomásdíjat, elsősorban annak köszönhető, hogy a korábban a Hargitai megyei útügyi hatóságnál dolgozó Orbán László elérte: a helyi buszállomásokon ne fogadják buszaikat, így kénytelenek magánszemélyektől vagy cégektől bérelni a megállót - ez azonban nem törvénytelen. Ellentétben a helyi vállalkozókkal, az Orangeways vadonatúj buszokkal dolgozik, melyek alacsony fogyasztás mellett több utas szállítására is alkalmasak, így tudják elérni, hogy alacsonyabb jegyárakkal, kisebb önköltség mellett szállítsanak. Annak ellenére, hogy a társaság a bevezető áraival is minimális profitot tud felmutatni, szeptembertől közel 20 százalékos áremelést tervez.
Az erdélyi cégek egy Budapest-Csíkszereda útért átlagosan 11 ezer forintot kérnek, míg ugyanezt a távolságot a narancsszínű buszokon 7 ezer forintért, hűsítő italok és utaskísérő társasága mellett tehetjük meg.
Ahogy olvasgatom a hireket az OrangeWays koruli cirkuszokrol egy par dolog eszembe jut. Idejonnek elveszik a becsuletes munkaval felepitett szallito vallalatok munkajat. Idejonnek es villonganak a hitelbol vett buszaikkal. Idejonnek es villonganak a minoseggel, pedig minden csak latszat, felszines. Nem jo latni, ahogy idejonnek a buta, marha, elmaradott Erdelybe a nagy buszaikkal es mi most megvaltjuk es megmutatjuk, hogy mi a civilizacio. Ezt az erzest sajnos nem kivanom senkinek. Az erdelyi magyarokkal valo banasmod, a ni ez beszel magyarul? Nocsak...milyen akkcentusa van...Nem Ica teazza az Ice tea-t...huje erdelyi...Ez am a buszkeseg. No nem baj, mi erdelyi magyarok megorizzuk mindazt amit szuleinktol orokoltunk. Csendes magyarsagunkban nezzuk, ahogy a romanok hazatlannak hivnak hazankban es ahogy piszkolnak sajat tulajdon testvereink. Ebben csak az a kulobseg, hogy a rohadt, kegyetlen romanoknak szep lassan megesik rajtunk szivuk es lam csodat bekenhagynak. Az elmult idoszakra ez Kolozsvarra is jellemzo. Jellemzo a fejlodes es a tolerancia. Lattam par kepet kozolve arrol, hogy is nez ki kolozsvar...Hat azert javasolnam, hogy mielott par keppel jellemezne szeretne vki a varost jobban ismerje meg es ne az 1310-es daciat hanem a Messaratikat es Jaguarokat kapja le, ugyancsak ne a regi 5 evvel ezelotti CFR palyat mutassa hanem az erdelyi magyar vallalkozo penzen felepitett 40 millio euros palyat. Ne a 30 eves tombhazat mutassa hanem a 9 35.000 ferohelyes uj lakoparkok epuleteit. Igy lenne tiszta. Erdelyben ero van, a megujulas ereje. Jobb lenne, ha ujraeledesebol nem probalna hasznot huzni, az aki nem akart december 5en segito kezet nyujtani nekunk. Bar en buszke vagyok arra, h az egy negyzetkilometeres plazankat rabszolgasorsu magyar allampolgarok epitettek.Lam a szerencse forgando. Az Orangewaysnek meg adok egy fel evet. A roman burokracia tonkreteszi, a buszaikat allandoan ellenorizni fogjak, a hataron hosszabb lesz a vizsgalat, kesesek lesznek...Es kivonulnak.
Tokeletesen eggyet ertek az en soraim elott erkezett bejegyzessel. Hozzafuzni pedig csak ,annyit tudok, hogy Magyarorszag egy cseppet sem kulonb, es ha nagyon akarnank mi is tudnank ilyen, sot meg rosszabb kepeket kesziteni Budapesten vagy barmelyik magyar varosban!
Tökéletesen egyetértek az előttem szólókkal.
Mr Bean aszonta Párizsban: gracias!!
én aszondanám: mulcumeszk
frankofon vagyok, baszki!
1et értek névtelennel! Például a nyugati környéke..... Kosz, bűz, sok csöves, no meg örömlányok budapest egyik legforgalmasabb csomópontjában, ami példakép kellene, hogy legyen az itt naponta megforduló több 100 külföldi turistának.
Tisztelt olvasók!Nem értem az Erdélyi fuvarozók felháborodását.Mikor a 90.-es évek végén engedélyezték számukr a nemzetközi személyszállitást tünkretették a Volánbusz által üzemeltetett 4 - 5 járatot az alacsony árakkal.Most miröl is beszélünk?Az Eu-ban szabad a piac,és fölleg hivatalos engedélyekkel.
- De jó, hogy lassan megyek! - mondja a csiga.
- Miért? - kérdezik tőle.
- Mert rossz irányba.
Na figyeljetek ide!
Én kb 2-hetenként, rendszeresen használom (2008 május óta) az Orangeways járatait Budapest-Kolozsvár között, és több ismerősöm jár a Csikszereda-Budapest útvonalon. Én semmi rosszat nem tapasztaltam, csak is tisztaságot, meleget, multimedia rendszert, kedves személyzet, pontosságot, ingyen meleg italt, megfitethető áron szendvicsek és hideg italok, használható toalett.Szóval kb mind azt amit más kis buszjáraton távolról sem lehet tapasztalni.
Erről ennyit.Kinek nem tetszik ne utazzon az orangewaysel.
En most tervezem, hogy Orangeways-szel utazom Hollandiaba - gondoltam, elotte olvasok rola... Eddig mindig Eurolines-szal utaztam. Ott is voltak erdekes dolgok:
- nyari kanikulaban nem mukodo legkondi (20 oras uton 50 fok),
- telen nem mukodo futes,
- hazafele jovet a megalloban 4-6 ora varakozas, nem egyszer!
De eddig mindig hazajutottam, ha nem is konnyen.
Most viszont az itt olvasott tapasztalatok miatt kezdek aggodni, mert ha Hollnadiaban ledobnak a buszrol, hogy masnak is eladtak a helyemet, akkor azert onnan nem biztos, hogy hazajutok...
Ugyhogy abszolut nem ertek egyet az elottem szoloval, hogy akinek nem tetszik, ne utazzon veluk, mert elore senki nem tudhatja, hogy ott fogjak hagyni, utolag viszont en nem elegednek meg a jegy aranak visszafizetesevel, mert nem kis kalamajka lehet, ha kulfoldon felejtik az embert, belegondolni is szornyu!
A tudatlanok kedvéért: a Gheorgheni az közel sem Györgyfalva, hanem Gyergyószentmiklós!!!
Amúgy nem értem, hogy mi az összefüggés egy autóbusz társasághoz kapcsolódó kritika és a romaniai helységekről készült képek között. Azzal egyetértek, hogy Magyarországon is lehet ilyen, sőt ennél rosszabb képeket készíteni...de lehet, hogy a székly ember a jót keresi és nem a rosszatt, mint a táposok (a gyengébbek kedvéért magyarországiak)!!!
Tapasztalat......MI az az egész????? Hát nem veszitek észre ,h még mindig a multat tapossátok...Mindenkinek joga van azt tenni amit szeretne...és igen....az erdélyi buszok a 11ezer ft áraival közel sem közelítik meg az OrangeWays szolgáltatásait!!!! A toalett annyira koszos és bűzös, h nem lehet bemenni,és tovább ne is soroljam...itt minden rágalom csak onnan indult,h ki mennyi pénzt veszít... dehát uraim ez üzlet és nem más...a jobb termék mindig megállja a helyét!!!! És nem adok sokat ,de az Orange Ways mindenkit be fog kebelezni... ugyanis az emberek szeretnek a pénzükért jó szolgáltatást kapni. Igen lehet ,h voltak gondok és késések...de ezen a világon ki nem tévedett????és talán az Erdélyi buszok annyira tökéletesek?????Évekkel ezelőtt volt olyan,h Marosvásárhelyről indult busz hosszú órákig lerobbanva állt iszonyatos hidegben,és nem is 1x. Sok alkalommal meg a kipufogó gáz szivárgott az utastérbe,és ez számtalanszor előfordult!!!! Hát erre annyira büszkék?????? Kapjanak már észbe..ezek mind irigykedések...semmi más!!!!!.. Inkább a sok rágalom helyet...kapnák össze magukat az erdélyi buszosok...és javítanának a szolgáltatáson!!!!
És úgy talán életben maradhatnak! Erre forditsanak energiát,ne a másik letiprásához...ugyanis az OW mögött olyan anyagi erő áll,amivel nem lehet versenyezni...és a jövő az a megújulás,nem a lerobbant buszoké.....
Károly,Marosvásárhely
...Hmm szép kis szöveg az Arindzs Véjszről, ezt valószínű olyas valaki írta aki őnekik dolgozik.
Részemről annyit szeretnék hozzáfűzni a nagy bekebelezésről, hogy ha úgy folytatják ahogy jelenleg csinálják, nem foják sokra vinni.
Már rég óta utazom velük és jó nagy ívben leszarják az utasok jogait. A múlt hónapban is két alkalommal találkoztam kétszer eladott helyjegyes véletleséggel. Ezt persze elég szépen ki tudják magyarázni. Főleg az az utaskísérő rövidhajú és fejsérülésekkel rendelkező faszkalap, aki olyan szépen beszél magyar-román nyelven az utazás ideje alatt és folyamatosan a változásokkal traktálja a felszállni várakozókt, hogy a kézipoggyászt is az alsó raktérben kell elhelyezni. De érdekes, csak akkor ha ő van ott, másnál nem. Írott bizonyítékot pedig nem tud felmutatni. Kibaszottúl komoly cég. Asszem idelye másokkal utaznom. Kaméleon vagy Optimus, még nem tudom, de mindkettő olcsóbb mint az OW. Az interneten még van egy rakás lehetőség, hogy ki lehessen kerűlni e rendkívüli buszjáratot.
Egyre csak drágul és ha valami összetörik az alsó raktérben nem vállalják érte a felelősséget, már többszőr hallottam ilyen kommenteket amiken a sofőr a kísérővel jó nagyokat röhögtek. Szóval Bekaphatják...
Megjegyzés küldése