2007. augusztus 7., kedd

WERK Stílus és Kommunikációs Akadémia

frissítve, 2008.08.25:

Réz András és bandája iz bek!

Mostanság a villamosmegállókban toboroznak kitörni vágyó lúzereket.

Ezek visszajöttek a péntárcádért!
Avagy el sem mentek!


Lakatos Márk, Réz András, Göbölyös Luca, Werk Akadémia, plakát
Lakatos Márk, Réz András, Göbölyös Luca, Werk Akadémia, plakát

(erre visszatérünk, vissza biza, amint abbahagyjuk a röhögést)

visszatértünk:
Torgyán József, FKGP, elnökA plakáton Lakatos Márk, Réz András és Göbölyös Luca öltönyben és földöntúli ragyogással övezve kapacitálja az ácsorgókat az adakozásra. Jézus szeret téged, gyere vasárnap Sanyi prédikációjára.

A havashenrikoid diplomagyártó cég három arca azonban kétségeket ébreszt. Lakatos Márk „sztájliszt” a malacszerű gombszemeit és csücsörien csókos száját egy „30 éve is ciki volt” Bundesligás séróval kívánja ellensúlyozni, amitől az ember egy vidéki Amway-ügynökre asszociál. Esetleg vádlott álljon fel. És még ő akar sztájlt oktatni. Réz András meg hátugye, alapból nem plakátképes, anyukák eltakarják kisdedeik szemét, nehogy rosszet álmodjanak. Ha rossz leszel, elvisz a bácsi. Rézandrásunk most rátesz önmagára egy lapáttal, vicsorog is valamilyen rejtélyes okból kifolyólag, talán visszahelyezte a nyakában viselt legendás szemfogát a szájába.

No, ezt a két halmozottan hátrányos küllemű médiagenyát lenne hivatott a középen elhelyezett „csinos” akárkinek ellensúlyozni, elvégre pinával, kiskutyával, cicával bármit el lehet adni. A lestrapált Hadas Kriszta helyét elfoglaló Göbölyös Luca valóban jó bőr és láthatóan nagyon motivált, mert legalább kétszer akkora szemeket photoshoppoltatott magának, mint amekkora a fentebb említetteknek összesen van zusammen. A zsebórányi, betépett szemeket egy titokzatos monalisai félmosollyal spékeli, hadd szóljon. Összehatás: szimpatikus. Egy diszkó környékén kapirgáló baromfira emlékeztet, amely felcsipegetett egy zacskó extasyt, sőt utána megvolt neki a környék legmenőbb kakasa.


frisselve, 2007. szeptember 20:

Azt hittem, hogy rosszul látok és már megint metiles volt a pálesz: Réz András gründolt magának egy WERK nevű „Stílus és Kommunikációs Akadémiát”. Stílust fog oktatni a rászorulóknak. Ő. És néhány üzlettársa.

Nem tagadjuk, hogy vidéki országunkra ráférne egy kis emelkedettebb stílus, ha másért nem, hát hogy az ilyen Réz András-félék nevével ne lehessen összekötni a stílus szót. Réz „Állatfog” András, aki küllemét tekintve leginkább egy balatoni topless-bár tulajára hajaz, valamikor a nyolcvanas években becsempészte magát a királyi (egyetlen) tévéhez és azóta hatalmas önbizalommal képes gyakorlatilag bármiről észt osztani, ha rendben virítják neki a lóvét. Anno a médiában seggelő elvtársak megérezték sz új idők új szelét (frissíteni kell) és beszerveztek maguk közé egy „alternatív” értelmiségit, legalábbis akit ők „alternatívnak” tartottak: fekete ruha, állatfog, szakáll, feltűnően rusnya küllem (magyarnarancs jellemz:-)), tehát jó lesz az a hülye proliknak. Réz András azóta is lelőhetetlenül haknizik a médiában, nyomja a szekönd hend eredetiségeit.
"A Linda és az Angyalbőrben televíziós sorozatok forgatókönyvírója, a Família kft. című situation comedy alapötletének egyik kidolgozója."
Az állami húsosfazékhoz más módon is jól odatelepedett:

"Az utóbbi években több Szerencsejáték Zrt. reklámnak volt a kreatív vezetője (Skandináv lottó, Luxor, Bármikor bejöhet, Mennyi?!)"



De többre vágyott.
Valami hiányzott az életéből.
Kellett neki a MÉG TÖBB PÉNZ.

Réz jó érzékkel megtalálta a célcsoportot: a Romkert-féle "dobomahajam" kocsmák félhülye, ám ultrasznob gazdagcsemetéi, akik kínzó viszketegséggel a seggükben szeretnének bekerülni a médiagecik előkelőnek képzelt csapatába. Réz döntött: haladéktalanul le kell havashenrikelni őket, mert ha nem ő, akkor más teszi meg. Beszervezett néhány hasonló nihilista médiagenyát, oszt megszületett a WERK, tárárárám, tessék jelentkezni.

A WERK díszes kompániáját tekintve magas a labda, mi Hadas Krisztán és Szabó-Stein Imrén röhögtünk leginkább, de majd a többire is sort kerítünk. Hadas Kriszta azzal vergődött országos hírnévre, hogy a tudálékos és hazug médiapicsa kategóriában is nagyot alakított: sikerült egy TV-műsorban akkorát hazudnia, hogy „kirepedt a dekoltázsa”, mi meg behúgyáltunk a röhögéstől. Szabó-Stein Imre meg a hitgyülis ATV-tévében tett-vett, az eredménytől még a nem túl magas szellemiekről nevezetes Németh Sándor is kibukott, majd különösebb lacafaca nélkül kirúgta az önjelölt médiagurut. Ekkor Szabóstein bebizonyította, hogy bátor ember. Nem azért bátor, mert van pofája tévé menedzsmentet oktatni ebben az országban, hanem mert összeállt Tasnádi Péter feleségével és leszívták a sitten pihenő gengsztervezér számláját.
Fabricius, aki "ötlet és megvalósítás"-t fog oktatni a dicső Werkben.... ááá, tényleg gyomorforgató, leolvad a monitorunk, inkább olvassátok el a Magyar Narancs cikkét.

(folytatása következik,
állampolgári feljelentő a kommentekben, legyen Ön is besúgó

a WERK elbaszott honlapjáról itt egy print screen, Explorerrel böngészve szétesik a cuccos
hja, a számtech egyelőre még nem megy a brigádnak, de ettől függetlenül Várkonyi Attila persze oktathatja az informatikát a hallgatóknak, legfeljebb hülyébben távoznak a kamusuliból, mint amikor beiratkoztak


eszmecsere a WERK-ről: propono.hu

75 megjegyzés:

arvisura írta...

Pedig az volt az érzésem, hogy annál alább már nem merülhetünk. Tévedtem médiaiparosok!

Szabolcs írta...

Réz András gáz, ezzel egyetértünk. A werkakadémia szintén gáz, ok.

De a posztban azért vannak elég nagy marhaságok...

"a Romkert-féle "dobomahajam" kocsmák félhülye , ám ultrasznob gazdagcsemetéi, akik kínzó viszketegséggel a seggükben szeretnének bekerülni a médiagecik előkelőnek képzelt csapatába."

Hajjaj, durva kisebbségi kompexusod lehet :) Ez elég nagy marhaság szerintem.

vándor ágens írta...

havashenrik?????????
mi pont ezt nem, a sunyi, sumák, sundámbundám levevést, a nekem mindent szabadot.
mert mi névvel, cimmel, transzparensen.
hogy aztán az összes irigyünk anyázhasson.
holott a werk csupán egy iskola a sok közül. nincs benne közpénz, tehát senkitől semmit el nem vesz, csak akik beiratkoznak, azoknak remélhetően adni fog.
nem kötelező benne részt venni, nem kötelező beiratkozni.a tandíjat mondjuk tényleg be kell fizetni. kevesebbet, mint sokszor az államilaag támogatottaknál.
mert itt még nincs piac, nincsenek egyenlő esélyek.
csak rutin, középszr, lopás, hazugság.
és nyomában a gyűlölet.
differenciálatlanul és névtelenül. mint most is, kedves török akárki.pedig mi nem vagyunk hatalom, velünk szemtől szembe is lehetne. bátorság!
vándor, a „producer”

Török Diszkó írta...

Kedves Szabolcs, járkáltál már a Romkertben? És neked sem tetszene.

Édes Gergely írta...

Öt görög öt törököt dögönyöz örökös gyönyörök közt

Török Diszkó írta...

Mid fáj, édes Gergő?

Török Diszkó írta...

Kedves Vándor Ágens, a havashenrikezéssel tényleg túllőttem a célon meg elvetettem a sulykot vagy mit szoktak, szóval mindenféle cécó nélkül bocsánatot kérek.

kérdés írta...

pina volt már?

2. kínzó kérdés írta...

Vajon miért kergették el ezeket a csúnya palesztinok?

pinabubus írta...

több pinát a blogra és minden jó lesz, meglátjátok

Névtelen írta...

Az a fog a mélyet tisztelt Réz András Úr nyakában amúgy a sajátja?

Névtelen írta...

Hol a cikk folytatása? Leleplező aktfotó Fabricius és Geszti Péter nászáról? Beavatás Szipál Marci bácsi prosztataproblémáiba? A kulturális blöff részletes feltárása? Hadas Kriszta esete a hazugságvizsgáló géppel: felrobbant a nyomorult szerkezet. Tehát?

Névtelen írta...

Az a tényálladék, kedves Török, hogy a Werkben a bibsik szövetkeztek a ratyikkal, hogy lenyúlják a buta gójokat.

viccescigi írta...

Werk akadémia
Werkakadémia
Wer kakadémia

Réz Fog András írta...

Az a fog a nyakamban nem is az enyém, ez rágalom!

Az úgy volt, hogy megtámadott egy borzasztó oroszlánpiranha az Őserdőben, mire én csitítólag nekifogtam felolvasni neki a Mozibubus legérdekesebb részeit. De a modortalan vadállat már a második oldalnál belehalt az unalomba, sőt a rettenetes tépőfogai is kihullottak.

Török Diszkó írta...

Vigyázok a fogaimra :-D

♀ írta...

Az a miniatűr méretű szád, amely szinte ki sem látszott a borostád alól, mely mindenféle rendszer nélkül keretezte az arcod.”

„Ahogy a széken ültél, egészen becsúszott alád [a nadrág], összegyűrődött és feszült, kristálytiszta képet adva két csodálatos golyódról.”

„Tizenötéves körmeid vannak”

Árpádházi Szent Mordecháj írta...

vegyen kultúrát magának, most olcsó!
vegyen kultúrát magának, most olcsó!
vegyen kultúrát magának, most olcsó!
vegyen kultúrát magának, most olcsó!
vegyen kultúrát magának, most olcsó!
vegyen kultúrát magának, most olcsó!
vegyen kultúrát magának, most olcsó!
vegyen kultúrát magának, most olcsó!
vegyen kultúrát magának, most olcsó!
vegyen kultúrát magának, most olcsó!
vegyen kultúrát magának, most olcsó!
vegyen kultúrát magának, most olcsó!
vegyen kultúrát magának, most olcsó!
vegyen kultúrát magának, most olcsó!
vegyen kultúrát magának, most olcsó!

Bélabácsi írta...

FAbricius egyelőre a mérsékelten sikeres Feritivit nyomatja az indavideobombon-indexszen, ami önmagában nem rossz (félig bújtatott)reklám a Cocacolának.

Mindenesetre volt bátorsága Magyarországra importálni ezt az újfajta reklámozási technikát, grat neki
FAbriciussal van itt egy benyali interjú, ha érdekel:

http://www.antropos.hu/cikkprint.php?id=1627

Névtelen írta...

Ki ez a Réz András?

Névtelen írta...

... a meztelen csigák egymást falták,
hiába keresték, nem találták egymás farkát ...

Utolsó Figyelmeztetés írta...

Ne igyatok kannás bort, mert.... áááááá, beszartam.

ezek bénák és pont, monnyanak le, menjenek Szlovákiába írta...

Miért képtelen ez a béna gyülekezet a saját honlapját összerakni? Firefox és Opera alatt működik, de Explorernél bezzeg felszalad az a fránya alsó csík a picsába, a szövegmező alá. Firefoxra optimalizálták, amikor még az Explorer a legnagyobb böngésző? Az legalább biztos, hogy az internetről fingja sincsen Rézfognak és társainak.

Névtelen írta...

Nem látok semmi problémát ezzel a Werk-nevű társasággal kapcsolatban, amit egy tucat kardlapozó Gergényi-húszár ne tudna percek alatt megoldani.

Ë írta...

ÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜ

Nem alkuszunk! írta...

akkor is pina!

Névtelen írta...

„a Mozgó ujj ír; végez, s megy tovább; s vissza nem csalja csak fél Sorát törölni Ész és Szív"

Edward Fitzgerald: Rubáiát-forditásából, Szabó Lőrinc tolmácsolásában

tudja valaki a telefonszámát? írta...

Göbölyös Luca, szeretelek!

Névtelen írta...

Muhaha, Réz András, a ProliStílus nagymestere:

"A Linda és az Angyalbőrben televíziós sorozatok forgatókönyvírója, a Família kft. című situation comedy alapötletének egyik kidolgozója."

Hajráááááááááááááááááá írta...

Fradi nem volt, hanem lesz!

Névtelen írta...

Azé eza lákátos márk se kutyá!
(artstiliszt)

Gennnya írta...

Lakatos márk lesz a díszcigány a bibsik között?

Török Diszkó írta...

Kérem, fogják vissza magukat a kdves megjelentek. Ez egy szabad blog, itt nincs cenzúra, csak láncfűrészes darabolása a delikvenseknek:)

Eyaculación Postmortem írta...

dead meat

BigDick írta...

Réz András Knows No Fear. Réz András Knows No Danger. Réz András Knows Nothing.

Névtelen írta...

Hihetetlen, hogy még valaki komolyan veszi Fabricius Gábort. Nem emlékeztek?
http://www.narancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=4353

A Vodafone reklámkampánya: Hozott anyagból

Az új mobiltelefon-szolgáltató cég, a Vodafone reklámkampánya a leghangosabbak és legintenzívebbek egyike az utóbbi évtizedben. A magas reklámköltségvetés - mintegy másfél milliárd forint - miatt nem csoda, hogy a reklámügynökségek élénken érdeklődtek a cég által kiírt kétfordulós tenderre. Ezt november elején a DDB nyerte, a Vodafone a kampány lényegének tekinthető kreatív anyagok megalkotását mégis egy másik, eddig csak grafikai stúdióként ismert kis cégre, a Republic Of Art Kft.-re bízta. A kft. - amely ezzel a reklámköltségvetés csaknem feléhez jutott - szakértők szerint finoman szólva is koppintott anyagot készített.

Névtelen írta...

A Vodafone reklámkampánya: Hozott anyagból


Az új mobiltelefon-szolgáltató cég, a Vodafone reklámkampánya a leghangosabbak és legintenzívebbek egyike az utóbbi évtizedben. A magas reklámköltségvetés - mintegy másfél milliárd forint - miatt nem csoda, hogy a reklámügynökségek élénken érdeklődtek a cég által kiírt kétfordulós tenderre. Ezt november elején a DDB nyerte, a Vodafone a kampány lényegének tekinthető kreatív anyagok megalkotását mégis egy másik, eddig csak grafikai stúdióként ismert kis cégre, a Republic Of Art Kft.-re bízta. A kft. - amely ezzel a reklámköltségvetés csaknem feléhez jutott - szakértők szerint finoman szólva is koppintott anyagot készített. A hivatalok eközben arról vitatkoznak, vajon nem a közbeszerzési törvény alapján kellett volna-e kiírnia a Vodafone-nak a reklámtendert. De mindenki hallgat, egyelőre.

A VRAM Rt. a Vodafone 50,1 százalékos többsége mellett az RWE Telliance (19,9 százalék), valamint az Antenna Hungária (20 százalék) és a Magyar Posta (10 százalék) vegyesvállalata. Az anyacég, a Vodafone AirTouch Plc a világ huszonötödik legnagyobb vállalata, tőkeereje mintegy 160 milliárd dollár; dinamikus fejlődésére többek közt jellemző, hogy az utóbbi fél évben több mint kétmillió ügyfelet toboroztak világszerte - áll a cég hivatalos bemutatkozó anyagában. A Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztériummal (KHVM) aláírt koncessziós szerződés értelmében tizenöt éven keresztül jogosultak a 900 és az 1800 MHz-es frekvencián szolgáltatni. A cég úgy érkezett Magyarországra, ahogyan máshová is: egy "utazó menedzsment" előkészíti a terepet, beindítja a szolgáltatást (azaz kiépítik a hálózatot), aláírják a szükséges együttműködési megállapodásokat, informálódnak az adott ország fogyasztási szokásairól, piacáról, leszerződtetik a reklámozó céget, majd a vezetést egy-másfél éven belül átadják helyi menedzsereknek.

Nyertes és nyertesebb
A Vodafone rövid idő alatt indította be szolgáltatását, neve bevezetésére hatalmas reklámkampányt tervezett. Reklámtenderére - a kampányra szánt összeg nagysága miatt - az összes nagy reklámcég rámozdult, már amelyik képes volt megfelelni a szigorú feltételeknek. A bevezető kampányra a cég mintegy másfél milliárd forintot szán; a Vodafone-tól kapott információink szerint a bevezetés teljes marketingköltsége úgy három- és négymillió dollár között mozog.

A kétfordulós tendert a DDB Needham reklámügynökség nyerte. Deltai Károly, a Vodafone kreatív kampányát megalkotó DDB-s csapat egyik vezetője, senior art director elmondása szerint igen rövidnek számított az az egy hónap, ami rendelkezésükre állt a kreatív anyagok (vagyis mindazon reklámanyag, amit mi, fogyasztók látunk és hallunk) elkészítésére. A munka kezdetén még azt sem tudták, mi lesz az új mobilszolgáltató neve. Rekordgyorsasággal elkészültek a reklámanyagok, a DDB folyamatosan egyeztetett a Vodafone menedzsmentjével. Pontosabban: nem közvetlenül, hanem a Vodafone marketingigazgatójának első számú segítője, Sztaricskai Tamás közvetítésével kommunikáltak egymással. A kampány indulása előtti utolsó pillanatban - amikor már csak a plakátok nyomtatása és a reklámfilm leforgatása volt hátra - Sztaricskai a DDB megkérdezése nélkül megbízta a Republic Of Art nevű céget ugyanazzal a munkával, amivel a DDB-t, noha a Vodafone menet közben folyamatosan jelezte: meg vannak elégedve a kreatív anyaggal. A Republicnak így körülbelül tíz napja volt arra a munkára, amit a DDB hat hét alatt készített el; a kreatív anyagért járó pénzt is a Republic kapja meg természetesen.

A DDB a megrendelő nyomására megegyezett a Republickal; így kisebb volt az anyagi veszteség, mint ha az egész kampányból kivonulnak, hiszen a reklámhelyekre hetekkel korábban leszerződött már a DDB.

Csattog az olló
Valamilyen, a szakmai szempontokat lesöprő érv vagy érdek játszhatott szerepet abban, hogy ezt a céget bevonták ebbe a kampányba - állították nevük elhallgatását kérő reklámszakemberek. Egy-két éve a piacon lévő kis grafikai stúdió nem szokta megkapni az adott év legnagyobb költségvetésű kampányát, magyarázták forrásaink. A Vodafone agresszív médiabeli jelenléte persze elsősorban a másfél milliárdos költségvetés eredménye.

Szakemberek szerint nem az a legnagyobb baj, hogy a Vodafone-kampány koncepciója nem tiszta, nem kapcsolódik össze a kép, a szlogen, hogy a szöveg nincs kidolgozva, nem világos az üzenet. A fő probléma szerintük az, hogy a kampány elemei nagyon hasonlítanak már megjelent anyagokhoz. A televíziókban vetített Vodafone-reklám zenéje egy légitársaság évekkel ezelőtti reklámjának a zenéje, az óriásplakátokon és a világító reklámtáblákon látható képek pedig több, külföldi szaklapokban tavaly megjelent divattermék, illetve műszaki cikk reklámjának koppintásai. Jó néhány más motívum a Republic korábban megjelent anyagaival mutat kísérteties hasonlóságot; ezzel a gyakorlatilag néhány nap alatt összeollózott alapanyagból készült kampánnyal a Vodafone a saját komolyságát is megkérdőjelezi - állítják informátoraink. Kérdés persze, hogy ez vajon feltűnik-e a multicégnek. (Lásd Képtelenség című írásunkat.)

A meghökkentő hasonlóságokat a tendernyertes DDB is észrevette, miután utcára került a Republic kreatív anyaga. Jogi eljárást mégsem kezdeményeztek, hanem küldtek egy körlevelet a magyarországi reklámügynökségeknek. Ebben elhatárolták magukat a megjelent kreatív anyagoktól, amelyeken akkor még mindkét ügynökség neve szerepelt.

A titkosított társaság
A Vodafone, illetve kommunikációs ügynöksége, az Edge PR-ügynökség illetékesei arról tájékoztatták lapunkat, hogy azért dolgozik két cég a kampányon, mert a Republic Of Art a tendernyertes DDB alvállalkozója, egyébként pedig a kampány volumene is indokolja két cég részvételét a munkában.

A Republic Of Art Kft. címe és telefonszámai titkosak, a Céghírek CD-nyilvántartásában a cég székhelyét mindössze az irányítószám jelzi (1051 Budapest), s a kft. tulajdonosairól sem közöl adatokat.

Az alvállalkozót ebben a szakmában nem a megbízó, hanem a megbízott szokta kijelölni. A DDB plakátjai, reklámfilmtervei és más anyagai értesüléseink szerint a legkevésbé sem hasonlítanak az utcán vagy a tévében, rádióban hallható-látható anyagokhoz; a fentiek ismeretében sejthető, miért tiltatta le a DDB az összes kreatív anyagról a saját logóját.

A rejtőzködő cégről, a Republic Of Artról egyelőre annyit sikerült kiderítenünk, hogy egyik tulajdonosa, Fabricius Gábor jó ismeretségben van a vodafone-os Sztaricskai Tamással; korábban mindketten egy cégnél dolgoztak, épp a DDB-nél.

Senki se lépik egyet
A reklámtendert nem a közbeszerzési törvény szabályai szerint írták ki, ám nem valószínű, hogy emiatt elmarasztalnának bárkit is. Igaz, eddig egyetlen magyarországi mobilcég sem tendereztetett a közbeszerzési törvény szerint. És nem csak amiatt, mert a koncessziót kiadó KHVM és az Igazságügyi Minisztérium (IM) álláspontja eltér abban a tekintetben, hogy egyáltalán vonatkozik-e a közbeszerzési törvény a koncessziós társaságokra. A KHVM szerint nem, az IM szerint viszont igen, ám egy 1992-es alkotmánybírósági határozat értelmében a minisztériumi jogértelmezéseknek nincs semmiféle kötelező erejük. (Lásd A törvény bötűje című keretes anyagunkat.) Elsősorban azért nem várható semmilyen szankció, mert ha kilencven napon belül hivatalból a közbeszerzési tanács egyik tagja vagy egy érintett konkurens cég nem indít a közbeszerzési döntőbizottságnál jogorvoslati eljárást, utána már nem vonható felelősségre egyetlen cég sem. (Ha kilencven napon belül mégis megindul az eljárás, akkor a közbeszerzési döntőbizottság megvizsgálja, történt-e jogsértés, és legfeljebb 40 napon belül döntést kell hoznia.) A bizottság határozata egyébiránt ugyanúgy kötelező érvényű, mint a bíróságé. (A döntőbizottságnak nincs felügyeleti szerve, szervezetileg a közbeszerzések tanácsához tartozik.)

Az a tény, hogy a közbeszerzési törvény mellőzésével kötöttek meg egy szerződést, önmagában nem érvényteleníti a kotraktust.

A közbeszerezési tanács a MaNcs információi szerint nem készül hivatalból eljárni. Értesüléseink szerint csak a közeljövőben kezdik kidolgozni azt a szabályzatot, amely meghatározza majd, hogyan járjanak el ilyen ügyekben. Az sem valószínű, hogy valamelyik reklámcég lépne. Mint egyik informátorunk megfogalmazta: "Nagyon kicsi ez a szakma, és ki tudja, jövőre mi lesz a Republicból. Én pedig jövőre is szeretnék dolgozni."

Vultur Csaba

A törvény bötűje
A közbeszerzési törvény hatálya alá tartoznak többek között az olyan szervezetek beszerzései, amelyek országos, regionális vagy helyi közszolgáltató tevékenyég gyakorlására jogszabály alapján kizárólagos jogosítvánnyal rendelkeznek. E hármas kritérium (közszolgáltató tevékenység, kizárólagos jogosítvány és ez jogszabályon alapul) az IM értelmezése szerint a koncessziós társaságokra is áll. A KHVM szerint viszont a kizárólagosság a mobiltelefoncégek esetében nem érvényes, hiszen három társaság szolgáltathat (mindháromnak van engedélye az 1800-as frekvenciára is); azt ugyanakkor a minisztérium is elismerte, hogy a törvény megfogalmazása "nem tesz lehetővé kristálytiszta értelmezést". Az IM a közbeszerzési törvény 10. paragrafusának f. pontjára hivatkozik, mely szerint ha több, de korlátozott számú szervezet rendelkezik jogosultsággal ugyanazon szolgáltatásra, ez is kizárólagosságot jelent a közbeszerzési törvény fogalomrendszerében.

Etika
A magyarországi reklámszakmában két szövetség foglalkozik etikai kérdésekkel: az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) inkább a koppintásokkal és az ezekből adódó vitákkal, a Magyarországi Reklámügynökségek Szövetsége (Mars) pedig a tenderek körüli esetleges visszásságokkal.

Lapunk érdeklődésére az ÖRT főtitkára, Fazekas Ildikó elmondta: szervezetükhöz nem érkezett bejelentés Vodafone-ügyben. Személy szerint ő nagyon sajnálná, ha bármilyen etikátlanság kiderülne, mert neki tetszik a mobilcég bevezető kampánya. A Mars főtitkára, Farkas Sándor sem hallott semmilyen visszásságról a tendereztetés körül.

Képtelenség
A MaNcsnak nyilatkozó reklámszakemberek szerint a lapunkban közölt Vodafone-reklám egyértelműen a Firetrap reklámjának koppintása: ugyanazt a fotót készítették el még egyszer, amely az Elle magazinban a Firetrap reklámkampányában megjelent. Épp a hasonlóság, de nem teljes azonosság teszi biztossá azt is, hogy nem képügynökségtől vásárolt képről van szó (azokat nem fotózzák újra). Ezek az ügynökségek általános, tematikusan rendezett képkollekciókat hoznak forgalomba; a megjelentetett képekért a példányszámtól és a felület nagyságától függően kell jogdíjat fizetni.

Ha ügynökségtől vásárolt képről lenne szó, akkor ezt vagy az Ellében megjelent anyagon, vagy a Vodafone-reklámon feltüntették volna. Szakértőink szerint a reklámügynökségeknél az Elle és a hasonló típusú lapok egyébként hegyekben állnak, épp azért, hogy a reklámokat készítők is képben legyenek a trendeket illetően.

Több, egymástól függetlenül nyilatkozó reklámszakember azt is megjegyezte: az legalább ilyen kínos lenne, ha ekkora költségvetésből pusztán ügynökségi fotóra futotta volna.

Vultur Csaba

Török Diszkó írta...

ápgrédeltem a szösszenetet

http://hirbehozo.freeblog.hu/archives/2005/08/20/Hadas_gbl_pottyant_emlkkpei/ írta...

Hadas égből pottyant emlékképei
Hadas Krisztina nem mindig mond igazat. Ez önmagában még nem lenne probléma, hisz mindannyian füllentünk, viszonylag rendszeresen. A sztori a bizonyos kínai Hősök tere, amiről korábban az Urban Legends-en is olvashattatok. Miután a netet bejárta a kínai Hősök tere képei, Hadas Krisztina is úgy emlékezett a Mokkában, hogy ő járt ott. Fényképeket is mutogattak. Azt viszont már nem említették, hogy a képek nem Hadastól származnak. A fénykép valódi szerzője sérelmezi is, hogy nem említették meg a képek forrását, és hogy Hadas elbeszélése több mint kétségbevonható. Na ebből született ez a kerek és hiánypótló írás.

Nem csak a szerzői jogok pökhendi semmibevétele visszataszító, hanem az is, ha egy olyan riporter, aki már járt Kínában, hirtelen úgy kezd el emlékezni a kínai Hősök tere-sztori kapcsán, hogy ő bizony járt ott. Na persze, csak amióta Kínában volt, elfelejtette a Hősök terét bárkinek is megemlíteni. Elfelejtette filmre venni a sanghaji helyszínt, sőt, azt is elfelejtette, hogy Sanghajban van. Lehet, hogy Hadas Krisztina szeret nagyot álmodni?

"Álmaimban én vagyok Pamela Anderson és Oriana Fallaci szerencsés ötvözete. Néha pedig arról álmodok, hogy igazi hősnő vagyok. Elszabadult metrószerelvényeket fékezek meg, szörnyű lavinák elől mentem meg a védtelen síelőket, éhező gyerekeket etetek, majd golyózáporban táncolva a kóbor ebeket menekítem biztos helyre. Szóval igazi akcióhősnő szerettem volna lenni. Ehelyett megelégszem a jó kis Közép-Kelet- Európai kalandokkal. De így is remekül szórakozom." (Idézet Hadas Krisztinától)

http://www.azsia.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=7133&mode=thread&order=0&thol írta...

Úgy kezdődött, hogy nem történt semmi.
Miszerint már jó három éve kint vannak a fényképeim a Shanghai-i Hősök teréről, de eddig nem tűnt különösebben érdekesnek a dolog - bár a fényképalbumban ezek voltak a leglátogatottabb képek, valami néhány száz látogatóval.

Aztán jó két-három héttel ezelőtt föltette a linket egy ismerős a szanalmas.hu-ra, ami olyan lavinát indított el, amit máig nem értek.

Az első pár órában azt hittük, támadás érte a szervert, olyan tömeg zúdult az oldalra. Nem sokkal később elkezdtek jönni az érdeklődő levelek; legelőször talán a HVG-től, emlékeim szerint ott jelent meg az első cikk, a nagy érdeklődésre való tekintettel megírt részletek alapján, majd sorra a többi:

http://www.hirszerzo.hu/cikk.php?id=2489
http://urbanlegends.freeblog.hu/archives/2005_Aug_urbanlegends.htm#761697
http://www.nyuuz.hu/php/blogcsop.php?csoport=&tol=7
http://spacemaker.blogol.hu/?d=2005-8
http://www.epiteszforum.hu/blog/index.php?/archives/101-a-koeh-es-a-varoskepi-bizottsag-szives-figyelmebe,-hoehoe.html
http://hujujuj.hu/?blogentry=19
http://reggel.hu/index.php?apps=cikk&cikk=18927
http://www.octogon.hu/index.php?pa=index&sess=&lan=0&kat=-1&cik=2643&lakat=-99

mindannyian (talán egy kivétellel) szorgalmasan megjelölve a fényképek forrását, hiba nem volt.

A jelenség több mint érdekes, nem igazán tudom értelmezni innen.

Egy-két nappal az első hullám után szólt az egyik koránkelő barátom otthonról, hogy épp most mennek a TV2-n a képeim a Mokka adásában, egy Hadas Krisztina nevű riporternő tolmácsolásában, mintegy saját élményeit illusztrálandó, és akkor ezt most hogy.
Az adás kivonatos leírását elolvasva nem tűnt különösebben érdekesnek az eset, de a netnek hála ugye meg is tudtam nézni az adást, ami több szempontból fölhergelt.

- Az illető riporternő Chengduba, Sichuan tartományba helyezte az "általa látott" jelenséget. A szóban forgó park Shanghai külvárosában van, ami testvérek között is legalább ezer kilométerre esik Chengdutól, de inkább többre.
- A hely környezetének leírása a legkisebb mértékben sem felel meg annak, ami elhangzott a műsorban. Még csak nagyjából sem.
- A többi részlet (amit nyilvánvalóan a leírásom alapján vezetett elő) stimmel - ezt azonban a fal mögül (ahogyan a műsorban elmondta, miszerint onnan "kukucskáltak") egyáltalán nem lehet látni.
- A parkot csak rendkívül körmönfont módon, a hely tökéletes ismeretében lehet megközelíteni autóval. Nekem első alkalommal több mint két és fél órás órás kóricálásomba került eljutni a bejárathoz a park látótávolságából, annak ellenére, hogy folyamatosan kérdezgettük a helybelieket. Szürreális kijelentés, hogy csak úgy oda lehet tévedni.

Ha mindezektől el is tekintünk (miszerint Hadas Krisztina akkorát hazudott, hogy majdnem szétrepedt a dekoltázsa), a fényképeim referencia nélküli közlése mindenesetre több mint botrányos, különösen úgy, hogy a műsorban ezek kvázi a riporternő "saját" élményeit illusztrálták.

A fenti benyomások alapján írtam egy emailt a TV2-nek (azokra a címekre, amiket feltüntetnek a website-jukon), erre válaszul maga Hadas Krisztina küldött egy határozott hangú választ (hangsúlyozom, nem neki írtam):

-----------------------------------------------------------------
Kedves Balogh Attila!

Őszintén sajnálom, hogy ennyire felhúzta magát, ráadásul ennyire fölöslegesen. Attól tartok, hogy a barátai nem igazán hitelesen továbbították Önnek a Mokka című műsorban, a "kínai Hősök terével" kapcsolatban elhangzottakat. Jól feldühítették és gondolom ezért ragadtadta magát Önhöz méltatlan mondatok megírására.

Tehát, mint ahogy az elhangzott, a neten és e-mailen napok óta keringtek az ominózus képek. Ezeket soha senki sem tulajdonította nekem vagy a TV2-nek. Én viszont évekkel korábban valóban láttam az emlékmű mását Kínában. Mielőtt behívtak a stúdióba felhívtam operatőr kollégámat és megkérdeztem,hogy ő is úgy emlékszik-e, hogy az egyik Csengduból induló utazásunk alkalmával a kocsiban ébredtünk erre a látványra. Ő is így emlékezett.
A stúdióban elmondtam, hogy én így emlékszem. Ezek szerint rosszul emlékeztem, az Ön kedves szavaival élve "deliráltam", vagy van egy másik másolat is.(Talán érdemes lenne utána nézni.) Azt is elmondtam, hogy nem az emlékmű megtekintése volt utunk célja. Egy kis faluba tartottunk éppen. A stúdióbeszélgetés egyébként, csak hogy tudja, nem az én magánszámomról szólt. A stúdióban egy műemlékvédelmi szakember kommentálta a képeket. A park tehát, mint elmondtam, zárva volt, így be nem mentünk, ezáltal képeket sem készíthettünk bentről. Kintről nézelődtünk. Azt is elmondtam, hogy a lelakatolt kapun érthető okokból nem másztunk át. Hogy ezek után Ön miért jutott arra a meglehetősen merész következtetésre, hogy én hazudtam és magamnak tulajdonítottam az Ön fotóit, nos ez biztos csak az élet apró tréfái közé tartozik. De ha jól esett ilyen levelet küldeni, hát akkor örülök, hogy örömet szerezhettem. Ha szükségem lenne rá, hogy más tollaival ékeskedjek, azt biztos valamilyen értékesebb dologgal tenném. Mondjuk mit szólna a Mona Lisához?

Mindazonáltal tényleg elnézését kérem azért, hogy én Szecsuánra emlékeztem. Ön pedig már egészen biztosan megbánta, hogy körbe küldött levelében meggondolatlan, goromba és vádaskodó volt.

Üdvözlettel: Hadas Krisztina

-----------------------------------------------------------------

Akár meggyőző is lehetne, nemde? Attól eltekintve, hogy mellébeszél nagyon ügyesen, számonkér, megsértődik, mindenesetre tartja magát a valótlan állításokhoz, amiket elővezetett.
Amikor a válaszomban rámutattam néhány részletre, valamint megkérdeztem tőle, hogy ha már kéznél volt az operatőr (az adásban az hangzott el, hogy épp forgatni indultak), hogyan lehet az, hogy nem készült egyetlen felvétel sem a szenzációs leletről, ezt a választ kaptam:

-----------------------------------------------------------------
Kedves Balogh Úr!

Szerintem pihenje ki magát. Szerintem.
Az Interaktív Kft jogászát pedig minden bizonnyal megkeresheti. Én ezt a
kedves levelezgetést befejeztem.
Köszönettel: Hadas Krisztina

-----------------------------------------------------------------

majd Hadas Krisztina felszívódott, részéről ilyen formán megmagyarázva a megmagyarázhatatlant, és megpróbálva jogi esetté konvertálni az ügyet, ahol nyilván nagy valószínűséggel alulmaradnék.
Az eszébe sem jutott, hogy eszembe sem jutott jogi útra terelni az esetet.

Másnap végre egy illetékes is megszólalt:

-----------------------------------------------------------------

Tisztelt Balogh Attila!

Mint a műsor főszerkesztője írok Önnek. A műsor tartalmának Ön általi
megítélése a nézői vélemény kategóriába tartozik, tehát köszönöm, hogy
nézett bennünket a távoli Kínában is.
A képek, amelyeket Ön magának tulajdonít, elektronikus levélben terjednek az
interneten, szerzői jogtulajdonos megjelölése nélkül. Szakértők
gyorsértékelése szerint amúgy a lelkes hobbifotók kategóriájába sorolandók.
Például, az általam készült, és mondjuk a mexikói piramisokat ábrázoló fotók
szintén nem jogdíjasok, tehát ha azokat én felteszem az internetre, akkor
szabadon felhasználhatók. Amúgy, ha valóban megnézte az egész beszélgetést
és nem csupán a saját(?) fotóit vizslatta, akkor láthatta, hogy főleg a
Hősök tere, mint magyar jelkép védelméről szólt az interjú. A magyar
sajtóban is erről szólt, kb. 2 napig a vita.
A dolog tehát kb. ennyit ér és nem többet!

Bemásolom az Ön által lelkesen látogatott azsia.net weboldal legutolsó
sorait: Az azsia.net egy része a magyar és külföldi sajtóban megjelent,
Ázsiával kapcsolatos hírekből áll. A cikkek, hírek a feltüntetett
sajtótermékek tulajdonai. Az azsia.net a híreket, cikkeket megvitatásuk,
megjegyzések hozzáfűzése végett közli.
Mivel az oldalon impresszumot a mai napig nem találtam, így ugye az ügy ezek
után tényleg tárgytalan! Ígérem még, hogy az említett weboldalon található
alábbi hozzászólásából, és annak képi vonatkozásából nem készítünk műsort:
Misa macska hetek óta csimbókosan vedlik, teljesen gusztustalanul nézett már
ki szegény állat - arról nem beszélve, hogy a szokásoshoz képest extra
macskaszőrös volt még a gatyám is.
Tegnap végre megtaláltam a szőrkeféjét, nekiestem kicsit. Felére
csökkentettem a fenevad méretét.

Üdvözlettel: Szörényi Péter

-----------------------------------------------------------------

Szörényi Péter tehát azt a stratégiát választotta, hogy
- a szóban forgó képeket nem én készítettem, csak magaménak tulajdonítom őket
- ha én is készítettem őket, azok csak lelkes amatőrfelvételek (azt elfelejtette megmagyarázni, hogy a lelkes amatőrfelvételek hogyan és milyen formában használhatók föl egy kereskedelmi televízióban)
- említést sem tesz Hadas Krisztina vastag hazugságairól, inkább minősíteni próbálja az azsia.net-et egy személyes naplóbejegyzés alapján (Misa macska vedlése).

Erre az alábbit válaszoltam, majd miután két napig hallgattak, újra figyelmeztettem őket, hogy botrányt csinálok - azóta csönd van a TV2 részéről:

-----------------------------------------------------------------

Tisztelt Szorenyi ur,

Koszonom valaszat.

A Magyarorszagon korlevelben terjedt kepek forrasa kezdettol fogva ismert volt - azok eloszor a szanalmas.hu oldalon kerultek szelesebb nyilvanossag ele, utana az alabbi oldalakon jelentek meg cikkek, mindannyian megjelolve a kepek forrasat:
http://hvg.hu/kultura/20050803globalparadise.aspx
http://www.hirszerzo.hu/cikk.php?id=2489
http://urbanlegends.freeblog.hu/archives/2005_Aug_urbanlegends.htm#761697

A "sajat (?)" kitetellel konkretan mire utal? Ertsem ugy, hogy megkerdojelezi, hogy a fenykepek negativja nalam van? Hadas Krisztinaval ellentetben nekem elegge konkret bizonyitekaim vannak arra vonatkozolag hogy jartam az emlitett helyen (legutobb konkretan tegnap delutan) es hogy az adasban szereplo fenykepeket en keszitettem.

Nem karteritest koveteltem, sem szerzoi jogdij-vitaba nem szalltam, csak egy szimpla forrasmegjelolest kertem. Amennyiben ennyire sem hajlandok es folytatjak a mellebeszelest, akkor mostmar valoban botranyt csinalok. A dolog valoban nem erne tobbet mint a musorban megszolaltatott szakerto - egyebkent valoban korrekt - nyilatkozata, ha Hadas Krisztina nem csapott volna bele a lecsoba es nem sajatjakent ertelmezhetoen mutattak volna be a fenykepeimet.

Az azsia.net egy nonprofit online-kozosseg, a TV2 ellenben (tippem szerint) ennel komolyabb vallalkozas, tehat valoban at lehet gyalogolni rajtunk - am ne becsuljek le az otthoni online-kozosseget, ha erdekeik megvedeserol van szo a "nagy" mediaval szemben.

Udvozlettel,
Balogh Attila

PS: Misa macska nem tudom hogy jon most ide, de koszonom, azota szep a szore.

-----------------------------------------------------------------

Őszintén szólva annyi elég lett volna a TV2 részéről, hogy behazudják nekem emailben azt, hogy figyelmeztették a felelősöket, bocsánat, elnézést, legközelebb elővigyázatosabbak leszünk és megnézzük a felhasznált képek forrását. Amikor azonban előálltak a fent vázolt nagy arccal, mellébeszéddel, fenyegetőzéssel, akkor kicsit vérbe borult a fejem. Ezek tényleg azt hiszik, mindent szabad.

Szemmel láthatólag arra voltak felkészülve, hogy pereskedni akarok. Én úgy gondolom, hogy vannak ennél hatásosabb módszerek is: ahogyan az online közösségtől jutott el hozzájuk a műsor alapanyaga, ugyanígy, ugyanonnan érheti őket nagyobb pofon.
Kérlek, segítsetek ebben.

http://index.hu/kultur/eletmod/hos/ írta...

Hadas Krisztina és az álombéli Hősök tere

Szily László - szily@mail.index..hu
| 2005. 08. 19., 17:50 |

Frissítve: 2005. augusztus 22., hétfő 12:18
Ezer kilométert tévedett a TV2 tényfeltáró riportere a Mokka című reggeli műsorban, amikor azt állította, hogy Szecsuánban saját szemével látta a Hősök terének Kínában felépített, élethű mását. A bizarr építmény ugyanis Sanghajban van. Tudjon meg mindent az ügyben az interneten dúló harcról, a neve feltüntetéséért küzdő sanghaji magyar programozóról és arról, áll-e még a hét vezér szobra!


Kedves Balogh Úr!
Szerintem pihenje ki magát. Szerintem.
Az Interaktív Kft jogászát pedig minden bizonnyal megkeresheti. Én ezt a kedves levelezgetést befejeztem.
Köszönettel: Hadas Krisztina

Ez egy mail, amit a TV2 ismert tényfeltárója írt egy nézőjének. Hogyan mérgesedtek el így a dolgok és egyáltalán mi borította ki ennyire a szigorú tekintetű tévést?

Amikor még nem volt se Fókusz, se Aktív


A történet kilenc évvel ezelőtt, 1996-ban kezdődött, amikor a kereskedelmi tévék még nem is léteztek, Sanghaj közelében viszont hatalmas, Disneyland-stílusú szórakoztató park nyílt, Shanghai Global Paradise néven. A világ jó néhány híres épületének és emlékművének építették itt fel a többé-kevésbé mérethű mását, olyanokét, mint a gizai piramisok, a berlini Brandenburgi kapu vagy a Mount Rushmore-ba vésett amerikai elnökszobrok. Meglepő, bár a magyaroknak kedves húzással a főbejárattal szemben a Hősök tere 90 százalékos méretarányú másolatát húzták föl, egy görög színházra emlékeztető arénával kombinálva.

Baloghék Sanghajban

A szürreális látványosságról Guczó, azaz Balogh Attila, az 1994 óta Kínában élő informatikus akkoriban Sanghajban dolgozó öccsétől értesült, később egyik ismerőse dolgozott is a parkban, de a tetthelyre csak három éve jutott el. Ezeket a 2002-es képeket [http://www.azsia.net/index.php?module=My_eGallery&do=showgall&gid=28] tette fel a többek mellett általa alapított azsia.net [http://www.azsia.net]-re, ami egyébként remek weboldal és kihagyhatatlan annak, aki komolyabb túrára indul a térségbe.

A sztori, évek elteltével, akkor kezdett forrósodni, amikor Guczó egyik barátja az akkor már patinás képgaléria linkjét idén augusztus elsején feltette a szanalmas.hu [http://www.szanalmas.hu/] -ra, aztán a magyar internetezők jól eltömték egymás postaládáját az össze-vissza küldözgetett hősökterés képekkel. A hvg.hu augusztus harmadikán cikket [http://hvg.hu/kultura/20050803globalparadise.aspx] közölt a furcsa építményről, amit arra a szintén az azsia.net-re feltett írásnak [http://www.azsia.net/modules.php?op=modload&name=Journal&file=index&jop=browse&mode=view&id=148] az alapján állítottak össze, amiben Balogh Attila elmeséli, hogyan fedezte fel a Shanghai Global Paradise-t.

Hadas a Hősök terénél ébredt

A sztorira a TV2 is rárepült és reggeli műsorában, a Mokkában szemtanúként megszólaltatta a csatorna sztárját, Hadas Krisztinát. (A beszélgetés szerkesztett szövege itt [ már levette a TV] olvasható, ide [már eltakarították] kattintva pedig meg is nézheti az inkriminált adást.) Hadas Csisztu Zsuzsának részletesen elmesélte, hogyan talált rá teljesen véletlenül a helyszínre: két és fél évvel ezelőtt Szecsuán tartomány Csengdu nevű városából indultak vidéki riportra operatőrével együtt. Mindketten elaludtak a kocsiban, és mikor kinyitották a szemüket, a Hősök tere előtt álltak. A sofőrtől megtudták, hogy a létesítmény Európa-parknak épült, de később csődbe ment. A beszélgetés közben több képet is bevágtak Balogh Attila fotósorozatából, bármiféle forrásmegjelölés nélkül.

Guczó beszól

Balogh augusztus 11-én felháborodott levelet írt a TV2-nek. Két okból volt dühös: az igazi ál-Hősök tere Sanghaj egyik külvárosában, Csengdu városától úgy 1000 kilométerre található, raádásul nem tüntették fel a nevét a műsorban, mint a fotók szerzőjét. A levélre, amit a TV2 szerkesztőségi címére küldött, maga Hadas Krisztina válaszolt. A riporter az 1000 kilométeres mellélövést azzal intézte el, hogy "Ezek szerint rosszul emlékeztem".

A levelet, Guczó kommentárjaival együtt, itt [8] olvashatják el. Balogh az alábbiakkal igyekszik alátámasztani, hogy Hadas Krisztina "akkorát hazudott, hogy majdnem szétrepedt a dekoltázsa":

1.) a sztorit egy több mint ezer kilométerre eső város mellé tette
2.) " A hely környezetének leírása a legkisebb mértékben sem felel meg annak, ami elhangzott a műsorban. Még csak nagyjából sem."
3.) "A többi részlet (amit nyilvánvalóan a leírásom alapján vezetett elő) stimmel - ezt azonban a fal mögül (ahogyan a műsorban elmondta, miszerint onnan "kukucskáltak") egyáltalán nem lehet látni."
4.) "A parkot csak rendkívül körmönfont módon, a hely tökéletes ismeretében lehet megközelíteni autóval. Szürreális kijelentés, hogy csak úgy oda lehet tévedni."


Galéria!Egy Hadasnak írott levelében Balogh azt is furcsállotta, hogy ha be tudtak kukucskálni az operatőrrel az ál-Hősök terére, miért nem készítettek felvételeket. Erre érkezett válaszul a cikkünk elején idézett, kurta Hadas-levél. A fotók készítője később a Mokka főszerkesztőjétől, Szörényi Pétertől is kapott választ. Szörényi mailjében meggyanúsította Baloghot, hogy nem is ő csinálta a képeket, illetve leszólta azok minőségét. Aki kíváncsi a magyar kereskedelmi tévés stílus finomságaira, Guczó már említett oldalán [http://www.azsia.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=7133&mode=thread&order=0&thold=0] elolvashatja az egészet.

Miután a századik ismerőstől is megkaptuk Guczó oldalának linkjét, megkerestük Hadas Krisztinát és Szörényi Pétert. Hadas elég indulatosan reagált azzal, hogy amit akart, azt az ügyről elmondta a Mokkában. Emlékezetett arra, hogy a műsorban is úgy fogalmazott, hogy "ha jól emlékszik". Egyébként pitiáner ügynek tartja ezt, amivel nem akar foglalkozni.

Szörényi Pétertől azt kérdeztük, miért maradt el a képek forrásának feltűntetése. A Mokka főszerkesztőjének emlékei szerint a sztori úgy indult, hogy emailben kapott négy fotót a Kínai Hősök teréről. Ezekre nem volt ráírva a készítő személye. Ezután látta a hvg.hu cikkét, illetve egy másik újságcikket, majd eldöntötte, hogy foglalkoznak a témával. Mivel nem talált utalást a fényképek szerzőjére, konzultált a TV2 egyik jogászával, majd felhasználta a fotókat. (A hvg.hu cikkében a Hősök terét ábrázoló fotó alatt ott látható a "© Balogh Attila- azsia.net" felirat, de magában a cikkben is megemlítik, hogy ki csinálta a képeket.)

Omlik, bomlik, romlik

De hagyjuk az álmok kínai birodalmát és nézzük meg, mi is történt a sanghaji Hősök terével! A szórakoztató parkot a Wall Street Journal 1996-os cikke [http://www.gluckman.com/WildWestChina.html] szerint 60 millió dollárból építették . Mire Guczó 2002-ben meglátogatta és lefotózta, a park rég tönkrement (egy cikk szerint azért, mert nem vezetett oda tömegközlekedés, a jegyár pedig egyheti átlagfizetésnek felelt meg), de a Hősök tere többé-kevésbé egyben volt.

A sanghaji informatikus a napokban ismét megnézte, mi maradt a vezérekből. Beszámolója teljes terjedelmében itt [http://www.azsia.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=7123] olvasható, a lényeg: a helyszín romokban hever, az alacsonyabban elhelyezkedő szobrok mind megsemmisültek, a magasabban állók közül néhány még úgy-ahogy bírja.

Névtelen írta...

hogy mekkora bálnafaszok ezek
(meg pinák)

Névtelen írta...

nekem tetszik réz andrás filmbubus a vastag erotikus ajkai főként olyan vicces pinaszája van

Névtelen írta...

Mennyire ciki és elmaradott nyomik ezek...


Légy a WERK hallgatója! Wedd kezedbe a világot!

Névtelen írta...

Szerencsére Fabricius papája bíróként olyan jól keresett, hogy sikerült fiacskáját angliai főiskolára járatnia. Gábor többek között megtanulta angol akcentussal beszélni a magyar nyelvet, amivel lenyűgözi a sznobber magyar megrendelőit.

Névtelen írta...

Szabó-Stein Imrét már kirúgták maguk közül

Névtelen írta...

Réz honlapjáról egy link: rézbánya
Talán Geszti Péter is elröhögné magát
Andris a nyolcvanas években, egy átmulatott éjszaka után fogadott a kokaingőzös cimboráival: ELHISZITEK, HOGY ÉN EZZEL A KÜLSŐVEL KÉPES LESZEK BEKÖLTÖZNI A MÉDIÁBA?
Nem hitték, Andris nyert

" Légy a WERK hallgatója! Wedd kezedbe a világot! "
no, ez a hunglish kb. tíz éve is ciki volt a jobb magyar cseteken, de ebben a korban nehéz alkalmazkodnia egy rézbányának

Névtelen írta...

Ott kell fúrni a deszkát, ahol a legvastagabb.

Névtelen írta...

itt meglopják a hülyéket :DDD

Névtelen írta...

Gas-kammerer

Névtelen írta...

libberjüdisch

nácczi írta...

megvenném réz andrás fitymáját, pénz nem akadály

baszom írta...

elhelyezkedett már valaki a werkes "diplomájával"?

Névtelen írta...

Újabb werkes talált állást!

A Republic kreatív ügynökség (Gorjanácz Ilona, Kund Laura) és a Krétakör Színház (Udvardy Dávid és Vámosi Péter) után Szabó Szandra személyében az Ulpius-ház Könyvkiadó is werkes hallgatót vett fel munkatársként.

rézágyúsegg írta...

ha Hitler a feje tetejére áll, akkor sem vagyok zsidó

Névtelen írta...

visszajöttek, kopogtatnak
add ide a lóvécskádat
betesszük a zsebecskénkbe
shittel etetünk cserébe

Rézfánfütyülő írta...

szeretlek, andris

Névtelen írta...

gáz a wilág

Névtelen írta...

gigapina

éljen Torgyán Józsi írta...

Göbölyös Luca tehetségét dícséri a Torgyán Józsi portréja?

sértődös qrva senki írta...

Kiss Ádám Showder Klub humoristája legutóbbi humoreszkjében több alkalommal is a meleg Márk eposzi jelzővel illette Lakatos Márk stylistot, és közös munkájukról beszélt. A stylist elmondta, Kiss Ádám megbántotta őt a produkciójával, és amellett azt is sérelmezi, hogy szerinte egyes humoristák manapság gyakran a cigányságon, a zsidókon és a melegeken viccelődnek.

walagi írta...

ragyognak és gagyognak a huncutok

janek írta...

csődben a WERK, kár a szemétkedésért

Névtelen írta...

luca jó bőr

Névtelen írta...

zacskót réz andrás fejére!

Névtelen írta...

most már van enteriőrsztájliszt-képzés is, nem szarakodnak a fiúk a homállyal. A belsőépítészet komoly szakma, ezek csak sztájlisztot képeznek :D

Névtelen írta...

kézigránát kelll

Névtelen írta...

a rezes fosbrigád a pénzedet akarja

FakeRézAndrás írta...

szar az egész. És akkor mi van? legalább nem unatkoznak otthon a kispinák

engem is riogatottak a Rézzel írta...

szerintem semmi baj ezzel a Rézakadémiával. Havas Henriket is szeretjük.

Névtelen írta...

röhögtem, köszi

Névtelen írta...

a vicsori és a tölcsérseggű

Névtelen írta...

Hadas Picsa még dolgozik a lehúzós Werkmaciban?

Névtelen írta...

van új plakátjuk, arról is írjatok

Névtelen írta...

Mi az, hogy eredeti mű? Mi az, hogy eredeti gondolat? Hagyományosan eredeti az, amiről a másolatok készülnek, amit utánoznak, majmolnak, adaptálnak és folytatnak. A repró a hálószoba falán, az eredeti a MoMában. Ám a 21. században a helyzet nem mindig ilyen egyszerű. Mi az eredetije egy digitális fotónak, vagy festménynek? Na és egy színházi előadásnak? És ha nincs egyetlen eredeti, akkor mégis mi az a műalkotás, amelyet a művész létrehozott? És mit fog akkor megvásárolni a MoMa?

A kérdés, hogy van-e még vonzása, értéke az eredetinek, kíváncsiak vagyunk-e rá az adaptációk, folytatások, remixek és vállalt epigonok ellenében is. A toplistás amerikai filmek többsége adaptáció, folytatás, prequel, sequel. De gondolhatunk a Harry Potter vagy a Twilight klónjaira, a Szürke akárhányadik vadonatúj árnyalatára is. És mi a helyzet akkor, ha egy balettet 120 éves koreográfiával, egy operát félévszázados rendezésben mutatnak be? Piaci érték még egyáltalán az eredetiség?

A témáról beszélgetnek Bárány Tibor filozófus, irodalomkritikus, Győrffy László képzőművész, Lakatos Márk stylist és Réz András a Werk művészeti vezetője.

2013. január 24-én 18 órától

a Királyi Pál u. 4. második emeletén.

Ezt követően bemutatkoznak a Werk régi (filmes, stylist, enteriőrstylist, művészeti menedzser, író), valamint a 2013 februárjától induló új képzései: színházi és zenei menedzser, kurátor, gasztronómus.

A nyílt napra regisztrálni itt lehet: http://www.werkakademia.hu/nyilt-nap

Azok között, akik regisztrálnak és részt vesznek az eseményen, kisorsolunk két fő részére szóló "CÉZANNE ÉS A MÚLT" kiállításbelépőt a Szépművészeti Múzeumba.