2005. július 28., csütörtök

Csődben Dr.Martens


A nagy múltú cipőgyártó a túlélésért küzd, három angliai gyárat is bezárni kényszerül a hanyatló kereslet következtében. Bár tavaly 5 millió pár cipőt forgalmaztak, ez csupán a fele a 70-es és 80-as évek átlagos évi teljesítményének. A punkok és skinhedek által kedvelt márka a divat változásának lett az áldozata, a kilencvenes években magkísérelt, az újabb piaci szegmensek meghódítását célzó imageváltoztatás teljesen sikertelennek bizonyult. A márkához tapadó erőszak-image változtatása egy mérsékeltebb-békésebb underground kép irányába (pl. fekákkal reklámoztatták a lábbelit) csupán a csökkenő lélekszámú, de stabil vásárlóközönséget idegenítette el (azóta a Lonsdale ruházza a skinheadeket…).

A cég vezetése által kidolgozott válságprogram most a nőket célozza, számukra próbálnak lábbeliket készíteni/eladni. A termelési költségeket a gyártórészlegek távol-keletre történő áthelyezésével kívánják csökkenteni, ami a megmaradt angliai gyárak felszámolását jelenti.

A Dr.Martens márka névadója Dr. Maertens német orvos, aki síbalesete után önmagának tervezett egy könnyű és kényelmes bakancsot. A gyártási jogot az angol R.Griggs and Co. szerezte meg a 60-as években és a bakancs elindult világhódító útjára. A Ska és a Grunge zenei irányzatok kedvelőinek nélkülözhetetlen kellékévé vált, de népszerű volt a rendőrök körében is. A Martens bakancsot hordó nevezetességek között említhetjük Madonnat, Liam Gallegher-t (Oasis), Kate Winslett színésznőt (Titanik), valamint a Dalai Lámát.



(2002)

Nincsenek megjegyzések: